Explorers of the space.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Legutóbbi témák
» Világunk...
Harc rendszerek! EmptyCsüt. Jan. 08, 2015 9:50 pm by Astra

» Karakter alkotás!
Harc rendszerek! EmptyCsüt. Jan. 08, 2015 9:30 pm by Astra

» Harc rendszerek!
Harc rendszerek! EmptyCsüt. Jan. 08, 2015 8:55 pm by Astra

» Játékszabályok!
Harc rendszerek! EmptyCsüt. Jan. 08, 2015 8:21 pm by Astra

» Fórum szabályok!
Harc rendszerek! EmptyCsüt. Jan. 08, 2015 8:02 pm by Astra

» Kronológia
Harc rendszerek! EmptySzer. Nov. 12, 2014 9:25 pm by Astra

Statistics
Összesen 2 regisztrált felhasználónk van.
Legújabb felhasználó: Dr. Elke Schneider

Jelenleg összesen 41 hozzászólás olvasható. in 21 subjects
Ki van itt?
Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs

[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (5 fő) Szomb. Nov. 15, 2014 11:59 am-kor volt itt.
Top posters
Astra
Harc rendszerek! I_vote_lcapHarc rendszerek! I_voting_barHarc rendszerek! I_vote_rcap 


Harc rendszerek!

Go down

Harc rendszerek! Empty Harc rendszerek!

Témanyitás by Astra Csüt. Jan. 08, 2015 8:43 pm

A harcrendszerben szereplő értékek lehet nem felelnek meg a táblázatoknál szereplőkkel, itt csak példaként vannak említve. A játék folyamán a táblázatokban szereplők a mérvadók!

Az alap harcrendszer a játékosoknak kaland folyamán.

Mozgás:
A játék/kaland ha olyan periódushoz érkezik ahol összecsapásra kerül sor, az események az alábbiak szerint történnek. Életbe lép az IE-es (időegység) cselekvés, mely az egyenlő cselekvést és reagálást igyekszik biztosítani. Senki sem irthat ki, így egyszerre 100 ellenfelet /na jó atombomba Razz/. Elkezdődik az első kör és az itt leírt cselekvések egyszerre történnek meg mind a két oldalon. Pl: kiválasztasz egy célpontot és tüzelsz rá (a későbbiekben bővebben kifejtve) attól függetlenül, hogy találtál-e vagy sem, ő még ugyanúgy mozoghat és viszonozhatja a tűzet, majd a kör végén jön az elszámolás ki mennyit és milyet sebeződött, sebesült, esetleg elhunyt. Ez alól két kivétel van, ha meglepetés szerű a támadás pl: mesterlövész vagy és ha egy "bizonyos kombinációt" használsz és halálos vagy eszmélet vesztést okoz a sérülés, akkor nem reagálhat, a másik az Assault Ambush skillje. Minden cselekedetnek van egy egységes értéke ez vonatkozik a játékos karakterekre és a mesélő által irányított njk és esetleg éppen inaktív karakterre is. Ilyenek pl a mozgások, tüzelés, gránátdobás stb. Ami különbözik az az IE személyenként más más lehet, ezeket nektek kell figyelni, hogy ne használjatok többet mint ami rendelkezésre áll. Illetve a reagálásotok előtt gondoljátok át mit fogtok tenni, kijön e az az IE-m ből. A hozzászólás alján pedig jegyezzétek fel, hogy mit használtatok és mennyibe került összesítve is.

A találat:
A lövések, tüzelések találatának eldöntése összetettbe dolog. Minden fegyver rendelkezik min. 2 találati értékkel némelyik 3-al is, amelyik képes sorozat lövésre. pl célzott: 70% kapás 40% sorozat 50% az első két találati értéknél a sebzés azonos amíg a sorozatlövésnél jóval magasabb Pl: sebzés:10dm lőszer:(1) 10dm (1) 14dm (8-10) de több lőszert is használ el. IE szempontjából viszont különböznek. A célzott lövés sokkal drágább mint a kapás vagy a sorozat 20ie 10ie 15ie. Akkor szóval a fegyvered lövés típustól függő találati arányához x% jön hozzá a te találati pontosságod (lásd karakter lapon) és esetleges más pozitív tényezők pl: mesterlövésznél a magassági fölény +20%, ezután jönnek a negatív tényezők amiket a környezet adja pl: éjjel van -10% (kiválthatja ha a fegyvereden van infratávcső +10% éjjel vagy lézerirányzék +5% stb.) esetleg esik az eső vagy köd van, és hogy a célpontod milyen fedezékben testhelyzetben van. (ilyenkor az a pozíció van amiben a hozászolásod írásánál tartózkodik a kör további részében hiába is mozog máshová). Ha teljes fedezékben van azaz nem látod az - 100% és így tovább. a megkapott % érték mértékében kel dobnod kockával, a szerencsét/véletlent belevíve a lehetőségekbe. Ha az összesített értéked 80% akkor a 20 oldalú kockával kell dobnod egyet, 1-16 ig dobsz találtál 17-20 ig mellé. Ha a találati pontosságod 100% értelem szerűen nem kell dobnod hisz találtál 0-nál nincs értelme dobnod egyébként minden 5% egy szám a kockán. Tehát ha 55% a találati pontosságod 1-11ig találsz többi mellé. A robbanásokra, gránátokra rakétákra ugyan így vonatkozik a találati rendszer csak azok területet sebeznek és nem csak a célszemélyt sebezik, hanem a tőle távolabb elhelyezkedőket is hatótávon belül.

Sebesülés:
A találatkor a sebzési érték levonódik a célpont pajzsából ( már ha rendelkezik ilyennel) aztán a páncélzatából és végül az életéből. A pajzs értéke folyamatosan csökken és egyszer csak elfogy (kivétel a regenerációja) amíg a páncél értéke mindig él kivétel ha kalandvezető úgy nem dönt, hogy elhagytad leszakadt rólad stb... esetben. Az életet 4 egyenlő részre kell felosztani ha nem lehet egyenlő részre akkor az első negyednek kell lenni a legnagyobbnak a másik 3 rész egyenlő. Pl: Ha 22 az életerőd akkor 7-5-5-5. pl: ha a páncélod 4 es és a fegyver amivel rád lőttek 10 et sebez akkor a sebesülésed ahhoz vezet, hogy a 7-5-5-5 így festene 7-5-4-0 akkor ebben az esetben változik az IE is, egy sebesült katona kevesebbet tud mozogni. tehát az új IE=IEx3/4, és a sebesülés amit szereztél 2.es mivel a sebzéssel bejutottál a második negyedbe tehát nagyobb mint az életed 1/4-e. Ha a sebzés csak az első negyedben sebesített volna meg akkor 1.es illetve ha a továbbiak csak 4et sebződnél lövéstől/robbanástól az csak 1-es sebnek minősülne, mivel kisebb mint az életed 1/4-e. Tehát 22es életnél 5 v az alatti sebzés (élet 1/4 vagy kisebb) 1 es sebesülés. 10 vagy az alatti (élet 2/4 vagy kisebb) 2 es sebesülés 15 vagy az alatti (élet 3/4 vagy kisebb) 3 as sebesülés. Figyelem ezek mind mind 1 sebesülésre vonatkoznak két találat értéke nem adódik össze, mind kettő külön sebet ejt. Tehát ha 2xer lősz valakire akkor így néz ki első lövés (pajzs érték-sebzés)= maradék sebzés (páncél érték-maradék sebzés)=végleges sebzés /tudom hogy - - az + de értsd jól/ (Hp- végleges sebzés)= új hp érték+ sebesülés.
második lövés (pajzs érték/ itt már elvileg 0 hiszen nem sebezhetett volna amíg van pajzs/-sebzés)= maradék sebzés (páncél érték-maradék sebzés)=végleges sebzés (Hp- végleges sebzés)= új hp érték + sebesülés.
Astra
Astra
Admin

Hozzászólások száma : 42
Join date : 2014. Jun. 22.

https://explorersspace.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Harc rendszerek! Empty Re: Harc rendszerek!

Témanyitás by Astra Csüt. Jan. 08, 2015 8:53 pm

Űrharc flották között:

Ehhez keresünk majd mindig önkénteseket. A csaták kimenetele leginkább a háttér eseményekre lesz hatással és azok által befolyásolja a hajó legénységét.

Annyiban különbözik a földi játékos harcrendszertől, hogy itt nem kell dobni a találatra. A komputerek elvégzik helyettünk a célzást és mindig találnak, nekünk csak a célpontot kell kiválasztani akár minden ágyúnak más más célpontot. Itt IE-et sem használunk, csak lövünk és várjuk az eredményt. Minden hajó rendelkezik strukturális ponttal (SP) amit annyi részre kell felosztani amennyi ágyúja+ amennyi hajtóműve (egy alap hajtóműve mindegyiknek van + szub. v. hiper) +1. pl: nézünk egy cirkálót, legyen 10 az alap sp-je most, akkor 70 mert 4 ágyú 2 hajtómű +1 miatt akkor 10-10-10-10-10-10-10 az alábbi sorrendben értendők híd+hajtómű+szub v. hiper hatómű+1es ágyú+2es ágyú+3as ágyú+4es ágyú. Most a pajzstól tekintsünk el egyszerűség kedvéért. Találat éri a hajót, a mi a hajónk is lőtt és jön az elszámolás 28sebzést kaptunk be. Akkor a 7x10-ünk így fog kinézni 10-10-10-10-2-0-0 a 3as és 4es ágyunk megsérült/megsemmisült tehát már csak 2 őt használhatunk. Újabb 28 sebzést szenvedünk akkor már csak. 10-6-0-0-0-0-0 a sima hajtóművünk működik. Már csak a menekülés maradt nekünk, már csak az ellenfélen múlik az életünk/hajónk. Ha ő előbb kezd mint mi, akkor ha írja hogy ránk lőtt bizonyos ágyúival hiába is menekülünk eltalál, azonban van fontosabb célpontja is mint egy fegyvertelen hajó és menekültünk van esélyünk amennyiben a következő körben nem írja, hogy üldözőbe vett minket. Ilyenkor számít a hajtóművek közötti sebesség ha az övé gyorsabb utol ér minket és végünk, viszont ha ez a szituáció akkor történik amikor még van sub v hiper hajtóművünk elmenekültünk. Ez azért lényeges mert javítani könnyebb egy hajót mint gyártani egyet. Nem mindegy melyik fajnak mennyi marad esetleg következő csaták miatt, vagy mert felbukkan egy másik sokkal veszélyesebb faj. A Pajzsok úgy működnek hogy ameddig van a sebzés abból vonódik le, nem sérül a hajótest és ez minden körben regenerálódik de értéke nem mehet a maximum fölé. A vadászok egy külön téma mivel egyedül nem számot tevőek 10db-ot meg sok lenne irányítani ezért őket összevonva használjuk, olyan elnevezéssel hogy a hajó neve amiről felszálltak vagy esetleg a bolygóé plusz egy v és a db szám. Max. 100 vadász lehet egy ilyen összefogottban, ha egy hajón több vadász van mint 100, akkor te határozod meg az elosztását mondjuk 50-60 de mindig a lehető legkevesebbet hozd létre a vadász flottákból. pl VlagyivosztokV.10-zel lövöm ezt a hajót. a sebeződésük pedig hasonló a fentiekhez csak itt az sp-jük összeadódik és minden szakasz egy egy vadászgép. Tehát 1 vadásznak 1 az sp je akkor az 10 sp (a sebzése is ugyan így adódik össze ) eltalálták őket 7-el akkor az elszámolás után VlagyivosztokV.3 lesz a neve ha pedig 6,8al találták el akkor VlagyivosztokV.4 de ugye az sp-jük az csak 3,2 lesz. Ha nagyon nagy méretűek a flották célszerű a rombolókat is, esetleg még a cirkálókat is össze vonni cirkálók5 ilyenkor össze adódik minden értékük de elszámolásnál ilyenkor úgy kell számolni hogy a kötelék első hajója megsemmisül és utána lehet számolni a következő hajó pajzsával.
Astra
Astra
Admin

Hozzászólások száma : 42
Join date : 2014. Jun. 22.

https://explorersspace.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Harc rendszerek! Empty Re: Harc rendszerek!

Témanyitás by Astra Csüt. Jan. 08, 2015 8:54 pm

Pusztakezes harc: (JK-JK ellen)

A viadal addig tart amíg valamelyik fél fel nem adja vagy az életének 3/4 el nem veszítette. Ne feledjétek, hogy a gyógyulás hosszadalmas dolog és ki szeretne 3/4 HP-val küldire menni, de azért nézzük. /megj: Ha védő felszerelésben művelitek akkor minden sebzés félnek számít és a Hp 2/4-ig tart a küzdelem./ Három ütéstípust különböztetünk meg. Lábbal 40% (3dm), kézzel 50% (2dm), fejjel 70% (1dm), ezek bárhol is találjanak bármilyen is legyen a bevitt ütés vagy akár dobás az számít mivel hajtottad végre. pl gáncsolás az láb de ha átdobod magadon az kéz. Az akció a következő képen zajlik le. Egyes játékos kezd és támad (itt időegység helyett cselekvést használunk (hogy legyen ideje bőven reagálni a másik félnek is) minden körben egy-egy cselekedetre van lehetőség. Mondjuk csinál egy rúgást vagy egy ütést. És dob egyet a 20-os kockával. Befolyásoló tényezők lehetnek a harc folyamán a közelharci képzettség +20% ha a másik félnek is van nem számít. A sebesség ha a támadóé nagyobb a nagyságtól függően egységenként 5% és ugyan ez lefelé is ha kisebb. A találatra ugyan úgy érvényes a 20 as kocka 5%-onkét egy szám. A sebzést pedig az erő befolyásolja 5 egységenként +1el. Ha találtál akkor a kettes játékos leírja, hogyan sebződöt vagy ha nem találtál, hogyan védte ki és most ő támad. És így tovább ameddig vége nem lesz. Ha úgy alakulna, hogy az egyes játékos megnyerte a találatával a meccset a második játékos még befejezheti a körét és akár egyenlíthet is ha olyan a szituáció. Azért maradjunk reálisak és ne a 2m-re lévő ellenfelet fejeljük meg illetve ne a 10cm re lévőt rúgjuk fejbe.
Astra
Astra
Admin

Hozzászólások száma : 42
Join date : 2014. Jun. 22.

https://explorersspace.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Harc rendszerek! Empty Re: Harc rendszerek!

Témanyitás by Astra Csüt. Jan. 08, 2015 8:55 pm

Harcrendszerek hozzászólás:

Alap harcrendszerben a hozzászólásod végén az alábbiakat jegyezd fel mindig.
HP: x-x-x-x (mindig negyedelve a leírtak alapján és a sebesüléseidet) Seb: (pl 1-es ha ellett látva akkor 1-es ellátva később hegek miatt lehet érdekes)
IE: X (zárójelben pedig amennyit használtál a hsz-ed alatt részletezve pl: mozgás 5m 10+ kapás lövés 15+ sorozat lövés 20)
Fegyver: 30/24 (azokat a fegyvereket amiket használtál már és nem teljes a tára, ha újra táraztad+tárral jelöld zárójelben mellé írhatod honnan használtad ruházat vagy hátizsák)
Gránát: (a gránát típusának neve és ha 3 volt nálad akkor 3/2 így nem kell mindig átírnod az aláírásod zárójelben mellé írhatod honnan használtad ruházat vagy hátizsák és ha időzítve volt akkor azt is.)
Pajzs: x (x) (későbbiekben ha már rendelkezünk ilyennel akkor az aktuális értéket + zárójelben a regenerációját)
Skillek: (amiket használtál a skilleknél leírtak szerint)

Űrharc hozzászólás: Hozzászólás végén attól függően mennyi hajót irányítasz ezeket az adatokat szerepeltesd. Egy-két hajó esetén a hajó adatlapjának/lapjainak másolata mindig átírva az új értékekre. Több hajó esetén hajó típusonként spoilerbe az adatlapokat. rombolók, cirkálók stb... új értékekre módosítva.

Pusztakezes harc: Az életed háromnegyede vagy a fele a szabályban leírtaktól függően mindig aktuális értéket mutatva szerepeljen és a befolyásoló tényezők a sebességed és az erőd.
Astra
Astra
Admin

Hozzászólások száma : 42
Join date : 2014. Jun. 22.

https://explorersspace.hungarianforum.net

Vissza az elejére Go down

Harc rendszerek! Empty Re: Harc rendszerek!

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.